Ilmselt on kõik meist seisnud poeriiuli ees, kas reaalses või virtuaalses maailmas, ning pidanud dialoogi iseendaga: osta või mitte osta? Tihti venib see dialoog eriti pikaks, sest üritatakse selgusele jõuda, kas toote kõrge hind on tingitud selle kõrgest kvaliteedist ehk väärtusest, olgu selleks siis kvaliteetne tooraine, oskuslik käsitöö, võrdse kaubanduse põhimõtete järgimine või kodumaine toodang. Eks neid “sõnakõlkse” mõeldakse ju välja igapäevaselt. Kuid kas hind siiski peegeldab toote väärtust ning tagab tarbijale maksimaalse kogemuse välja käidud raha eest? Ega kõik siis niisama kliendi loojaalsuse võitmisest kogu aeg jutusta ja kirjuta...
Toote, näiteks kohvi puhul, saab rääkida tervest pikast ahelast, mis tuleb enne tarbijani jõudmist läbida ning mis lõpuks ka hinna määrab. Kui kasvõi üks lüli selles ahelas on nõrk, jääb hind endiseks, kuid kvaliteet kaob. Hea ja väärtuslik uba, mille röstimine on kasvõi sekund üle määratud aja, kaotab kohe need omadused, mis ta väärtuslikuks teeb ja loomulikult tekib tarbijal siis õigustatud küsimus: miks ma maksan kümneid eurosid gurmeekohvi eest, kui see lihtsalt mõru on?
Gurmeekohv aga õigustab ennast samamoodi nagu värskelt pressitud mahl – suhkru ja säilitusainete asemel võiks keha saada hoopis vitamiine ja energiat, maitsevahest ja elamusest rääkimata. Kvaliteetne gurmeekohv sisaldab kaks korda rohkem maitseühendeid kui vein ning keegi ilmselt ei leia, et viis eurot ja kakskümmend eurot maksev vein on äravahetamiseni sarnased või et kallim vein ei paku tarbijale suuremat elamust.
Siiski, tulgem hetkeks tagasi eelpool mainitud ahela juurde – kuidas siis olla kindel, et gurmeetoote kõrgem hind seda tõepoolest väärt on? Coffee People’i asutaja ning tegevjuht Annar Alas leiab, et ega enne, kui ei proovi, polegi võimalik teada. Ta lisab, et nende peamine ülesanne oli ja on Eesti turul pakkuda gurmeekohvi, mille puhul klient võib kindel olla, et hind peegeldab toote väärtust ja kõik protsessid, mida kvaliteetne kohviuba läbib, on läbi viidud ekpertide poolt. Loomulikult võib tekkida küsimus, kust täpselt alustada enda teekonda gurmeekohvi maailma, mis näiteks veinimaailmale sugugi alla ei jää. Just selleks pakume ka koolitusi ja töötubasid, kuhu kõigil on võimalik tulla, et veenduda, et gurmeekohv ei ole mõru ja ülehinnatud ning mis veelgi tähtsam, olla tulevikus võimelised kohvi kvaliteeti ise hindama. See on täiesti uus maailm, mis siis inimese ees avaneb.